انتخاب دو اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع دستی کشور

به گزارش خبرگزاری وبگردی از قزوین؛ سیدمیثم حصاری، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: نشان فاخر صنایع دستی کشور به آثار شاخص و منحصربه فرد تولید شده توسط هنرمندان استان ها تعلق می گیرد و هرسال داروی آنها به صورت استانی و سپس در سطح ملی برای انتخاب آثار فاخر صورت می گیرد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی قزوین افزود: در مرحله داوری استانی تعداد بر اساس شاخص هایی چون خلاقیت در طراحی، حفظ اصالت و مهارت در اجرا، 20 اثر از آثار هنرمندان توسط کارشناسان استان مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت پنج اثر به مرحله کشوری ارسال شد تا در کارگروه فنی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور مورد داوری قرار گیرند.

او خاطرنشان کرد: در مرحله داوری ملی از پنج اثر ارسال شده اثر منبت چوب سیدمرتضی عبدحسینی و قفل سنتی استاد حسن کوکبی موفق به کسب نشان فاخر صنایع دستی کشور شدند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان قزوین یادآور شد: پیش از این نیز سه اثر دیگر از هنرمندان صنایع دستی استان در رشته تراش شیشه، نگارگری و خراطی چوب نیز موفق به دریافت این نشان شده اند.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انتخاب دو اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع دستی کشور" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انتخاب دو اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع دستی کشور"، کلیک کنید.