عکس | پیشرفته ترین پهپاد آمریکایی که سالم به دست ایران افتاد

به گزارش وبگردی، طراح و سازنده این پهپاد کمپانی مشهور لاکهید مارتین است که ساخت جنگنده های مشهور اف 22 و اف 35 را در کارنامه دارد. این پهپاد از مرموزترین پرنده های ارتش آمریکا است که عملیات های جاسوسی را برای سیا به انجام می رساند و از این رو اطلاعات چندانی از قابلیت ها و توانایی هایش منتشر نشده است.

پهپاد مدرن ایرانی که حاصل به دام انداختن پهپاد رادارگریز آمریکاست / عکس
از معدود تصاویر منتشر شده از آر کیو 170 در پایگاه هوایی اندرسن

بر اساس اندک اطلاعاتی که از پهپاد آر کیو 170 موجود است و به باور کارشناسان نظامی این پهپاد، پرنده ای پنهان کار و رادارگریز است که به تجهیزات پیشرفته عملیات شناسایی هوایی مجهز شده است.

این پهپاد سال 1390 از مرز هوایی ایران عبور کرد اما نتوانست برگردد چرا که به دام نیروهای ایرانی افتاد و پروژه مهندسی معکوس آن از همان زمان شروع شد. برای همین می توان ادعا کرد که غیر از آمریکا ایران تنها کشوری است که به جزییات فنی این پرنده رادارگریز دسترسی دارد.

شاهد 191 نمونه 60 درصدی مهندسی معکوس شده پهپاد پنهان کار آر کیو 170 آمریکایی است. شاهد پهپادی رزمی شناسایی با موتور جت است که با برد عملیاتی 1500 کیلومتر بیشینه وزن برخاستی برابر با 500 کیلوگرم دارد. در «پهپاد مدرن ایرانی که حاصل به دام انداختن پهپاد رادارگریز آمریکاست» بیشتر درباره شاهد 191 بخوانید.

5858

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عکس | پیشرفته ترین پهپاد آمریکایی که سالم به دست ایران افتاد" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عکس | پیشرفته ترین پهپاد آمریکایی که سالم به دست ایران افتاد"، کلیک کنید.