هیمنه شکست ناپذیری اسراییل با انجام عملیات وعده صادق شکسته شد – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار وبگردی، امیر سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری ظهر دوشنبه به مناسبت 29 فروردین روز ارتش، در نشست خبری گفت: اسراییل کشوری است که به شکل خاصی تشکیل شده و از آنجایی که تجهیزات ما جنبه بازدارندگی دارد به دنبال حمله اسراییل به کنسولگری ایران، با هدف بازدارندگی عملیات وعده صادق انجام شد.

به گفته وی ایران اسلامی در فاصله دو هزار و 500 کیلومتری با اسراییل قرار دارد و دفاع ما در جغرافیای ایران گسترده است و از پهباد ها و موشک های بومی در این عملیات استفاده شد.

وی خاطر نشان کرد: همزمان با این عملیات، عملیات های توسط نیروهای مقاومت یمن، لبنان و عراق که فاصله کمتری با اسراییل دارند هم انجام شد.

وی تصریح کرد: با استفاده از تاکتیک و تکنیک بومی نیروهای مسلح ایران این عملیات انجام شد و هیمنه اسراییل با انجام عملیات وعده صادق شکسته شد و این کار موجب حیرت همه جهان سبب شد.

امیر شاطری با بیان این که کل مساحت اسراییل 600 کیلومتر است، افزود: با گذشت بیش از شش ماه اسراییل در برابر گروه حماس توانسته مقاومت کند و در حال از بین رفتن است.

وی با تاکید بر این که عملیات وعده صادق افتخار آفرین، حساب شده و هوشمندانه انجام شد، گفت: گروه هفت خواستار پیگیری این موضوع تنها از طریق دیپلماسی شدند و عقب نشینی برای ایران هیچ معنایی ندارد و می توانیم قدرت خود را به رخ متجاوزان بکشیم.

به گفته وی جمهوری اسلامی ایران کشور با عظمتی است که مردم آن پیرو اهل بیت (ع) و قرآن هستند و اقتدار نیروهای مسلح به پشتوانه مردم است.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی گفت: جنگ تحمیلی در حالی آغاز شد که بیشتر تجهیزات ما از کار افتاده بود و به دستور بنی صدر نیروها از پادگان ها رفته بودند و در این شرایط دشمن در سه محور میانی، شمالی و جنوبی عملیات خود را آغاز کرد.

شاطری خاطر نشان کرد: نیروهای ارتش، سپاه و مردمی در برابر 76 کشور در دفاع مقدس ایستادگی کردند.

به گفته وی در اولین روزهای جنگ نیروی هوایی وارد میدان عمل شد و به دنبال آن نیروهای زمینی ارتش هم با دشمن به مقابله پرداختند.

وی تصریح کرد: با گذشت 45 سال از انقلاب با تمام وجود باید روز ارتش را گرامی بداریم و به داشته های خود در این زمینه افتخار کنیم.

توانمندی ارتش

وی خواستار تبیین اقداماتی که سبب افزایش اقتدار ارتش در همه عرصه ها شده است توسط رسانه ها شد و افزود: امروز به توانمندی و توان رزمی برای بازدارندگی رسیده ایم که سبب شده هیچ کشوری نتواند برخورد سخت نظامی با ایران را داشته باشد.

وی تاکید کرد: همواره مانند دژ مستحکمی با فرمان برداری از فرامین مقام معظم رهبری در برابر دشمنان این آب و خاک ایستادگی خواهیم کرد.

به گفته وی به مناسبت روز ارتش 12 برنامه کلی اجرا می شود و در روز 29 فروردین مراسم سان و رژه نیروهای مسلح انجام می شود که در آن توانمندی های ارتش به نمایش گذاشته می شود.

وی با گرامی داشت یاد شهدای انقلاب اسلامی از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، ارایه خدمات بهداشتی و رفاهی در قالب قرار گاه صیاد شیرازی در شهرستان های استان به عنوان دیگر برنامه های روز ارتش یاد کرد و گفت: امسال با امکانات بیشتری ارایه خدمات به جامعه هدف در میان دشت شهرستان درمیان با کمک هلال احمر و امداد انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: پرش چتربازان در تیپ 55 هوابرد شیراز و نمایش دو سلاح جدید تولید ارتش در صورت امکان از دیگر برنامه های روز ارتش است.

وی تصریح کرد: پادگان نهبندان ساخته شده و پادگان قاین هم در حال ساخت است و ارتش سرمایه گذاری زیادی در حوزه اقتصاد استان با بهره گیری از بومی و نیروی ایرانی انجام داده است.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدا در شهرستان ها بشرویه و فردوس، خاطرنشان کرد: با کمک یکی از خیران ارتش کار خیلی بزرگی را در خصوص درخت کاری انجام داد که در این راستا برای 20 خانوار اشتغالزایی شده و با خرید احشام و تهیه علوفه آنها توسط خیر اقدامی دیگری در این زمینه انجام شده است.

شاطری تصریح کرد: در راستای اجرای طرح درخت کاری در کشور امسال 250 هزار نهال کاشته شد و هر سال این میزان دو برابر می شود.

به گفته وی در حوزه فرهنگی و آموزشی هم قرار گاه مهارت آموزی را با کمک فنی حرفه ای و با هزینه بیش از 5 میلیارد تومان برای آموزش 12 رشته ایجاد کرده ایم که عموم مردم هم می توانند در این مکان از آموزش های مربوط به حرفه مورد نظر خود برخوردار شوند.

وی با اشاره به راه اندازی سالن تیر اندازی با اسلحه بادی در خیابان ارتش گفت: باشگاه بدنسازی چند منظوره ارتش هم به زودی افتتاح خواهد شد و نکته مهم تر اینکه صد در صد نیروها ارتش با خانواده در انتخابات شرکت کردند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی در پاسخ به سوال خبر نگار وبگردی در خصوص مخالفت شورای شهر با احداث برج مسکونی در مکان پیشنهاد شده توسط ارتش، گفت: انجام هر کاری نیاز به هماهنگی های دارد که بعد از انجام هماهنگی های لازم با مسیولان استان اطلاع رسانی خواهد شد تا در همان مکان پیشنهاد شده برج مورد نظر توسط ارتش ساخته شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هیمنه شکست ناپذیری اسراییل با انجام عملیات وعده صادق شکسته شد – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هیمنه شکست ناپذیری اسراییل با انجام عملیات وعده صادق شکسته شد – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.